Vysvětlení termínů rezervačního kalendáře

Od Veronika Machová - 25.1.2016

Používat rezervační kalendář je snadné. Nastavení zvládnete pomocí průvodce prvotním nastavením, který se automaticky aktivuje pro každý nový rezervační kalendář. Pokud se chcete zabývat nastavením rezervačního systému podrobněji a porozumět „pozadí“ probíhajících procesů, pak právě pro Vás je určený základní přehled používaných termínů.

Rezervace

Online rezervace je každý jednotlivý záznam, který ohraničí dobu začátku a konce provozované činnosti. Ke každé rezervaci je přiřazený klient, kterého se rezervace týká, provozovaná činnost a také užití zdrojů. Zdrojem může být například čas pracovníka vykonávající rezervovanou činnost. Také ale můžete evidovat užití prostor, pomůcek a výrobních/pra­covních prostředků. To vše jsou zdroje, které si volně definujete. Ke každé rezervaci je možné psát poznámky. Čas i délku rezervace libovolně měnit.

Jak se rezervace vytvoří? Jednoduše kliknutím do rezervačního kalendáře se zobrazí panel, pomocí kterého intuitivně zadáte výše popsané údaje.

Rezervační kalendář

Hlavním nástrojem je zobrazení rezervačního kalendáře, ten v graficky přehledné podobě zobrazuje obsazenost volných termínů. Na první pohled je zřejmé, kdy rezervace jsou a jaké zdroje jsou k nim vázané. Pokud chcete zobrazit podrobnější informace o rezervaci, stačí na ni v kalendáři kliknout.

Den, Týden a měsíc jsou základní pohledy na rezervační kalendář, ohraničují časový úsek, který aktivně je zobrazen na obrazovce vašeho monitoru. Přepínat pak můžete jednotlivé dny, týdny a měsíce vašeho rezervačního kalendáře.

Agenda zobrazuje jednotlivé rezervace tak, jak jdou po sobě. Svou podstatou připomíná spíše seznam úkolů, agendy pro zvolený den. Často je agenda užívána pro rychlý přehled rezervací klientů, který si ráno uživatel může vytisknout a i když nemá v průběhu dne přístup k počítači, má přesné informace a aktuálním programu svého dne.

Pracovní plochy

Často se stává, že provozujete více podniků nebo živností, pro které chcete spravovat rezervace ve zcela oddělených kalendářích. V takové případě není nutné vytvářet více uživatelských účtů, ale pro každou samostatnou evidenci si založte novou pracovní plochu. Každý pracovní plocha má navíc možnost spravovat svůj vlastní tým, který s rezervacemi pracuje.

Tým je jeden nebo více uživatelů, kteří mají přístup k údajům pracovní plochy. Přístup k údajům může být pasivní, uživatel si údaje může pouze číst. Člen týmu může také získat oprávnění rezervace vytvářet a spravovat. Vše je řízeno správcem a majitelem kalendáře, který pracovní plochu založil.

Činnosti

Jak už bylo napsáno výše u vytváření nové online rezervace, každé rezervaci přiřazujeme jednu konkrétní činnost, která má předem nastavenou časovou náročnost (ta lze při vytváření rezervace upravit). Činnosti spravujeme pomocí číselníků rezervací, ve kterém lze činnosti přiřadit její finanční ohodnocení. To může být například účtovaná částka, nebo například nákladová částka. Vše záleží, jak chcete s informací pracovat při zpracování přehledů odvedené práce.

Zdroje a položky zdrojů

Nejdůležitější částí rezervačního systému je možnost nastavit zdroje, které ke své práci potřebujete. Zdrojem mohou být například zasedací místnosti, které rezervujete, osobní trenéři, pro které spravujete jejich čas, stoly v restauraci, nebo nářadí, které pro svou práci potřebujete. Je ale jen na vašich potřebách, co budete v rámci rezervace sledovat. Vše je možné nastavit

Pokud je za zdroj ve vašem systému například nastavena zasedací místnost, pak položky zdroje jsou jednotlivé zasedací místnosti.

Pravidla

Pravidla navazují na jednotlivé položky výše popsaných zdrojů a určují, kdy je možné položku zdroje užívat (zasedací místnost, stůl v restauraci, ordinaci, lékaře, atp.). Pomocí pravidel můžeme nastavit dny v týdnu i čas, kdy je položka dostupná. Dostupnost můžete omezovat na sudé/liché týdny. Jednoduše si nastavíte pracovní dobu, kdy je možné položky zdrojů užívat a tak vytvářet rezervace.

Klienti

Důležitá součást rezervačního systému je správa klientů, pro které se evidují rezervace, kontaktní údaje, pracovní poznámky a lze s nimi také pracovat při zpracování přehledů odvedené práce.

Tento rezervační systém online má mnoho šikovných nástrojů, jak Vám usnadnit vaší agendu a práci. Pokud ještě vlastní rezervační kalendář nemáte, je snadné si jej vytvořit. Zde se zaregistrujte a vytvořte si svůj rezervační kalendář, zabere to jen chvilku a vše si můžete otestovat „na vlastní kůži“. Pro většinu uživatelů je dokonce možné používat rezervační systém zdarma (podle rozsahu a druhu užití).


© 2014 – 2025 Plándne.cz